USPINJAČA KOTOR - LOVĆEN - CETINJE, Saša Bogdanović
Od Cetinja do mora za samo 40 minuta
VELIKO INTERESOVANJE ZA GRADNJU ŽIČARE OD PRIJESTONICE DO KOTORA, PRVI PUTNICI KRAJEM NAREDNE GODINE
Cetinje – Žičara koja povezuje dva grada, jedina tog tipa u svijetu, na relaciji Cetinje- Lovćen–Kotor, trebalo bi da bude završena do kraja naredne godine - potvrdio je „Vijestima“ predsjednik Nacionalnog tima projekta „Žičara“ Aleksandar Bogdanović.
On podsjeća da se u ovakav projekat krenulo na inicijativu predsjednika Crne Gore Filipa Vujanovića, dok je predfizibiliti studiju za projekat žičare uradila Austrijska agencija za razvoj, a novac dala Vlada Austrija.
- Konačna studija izvodljivosti za žičaru od Kotora do Lovćena, kao i studija za lift u brdu od Kotora do Kotorske tvrđave završena je krajem juna. Prije toga, u maju, na poziv ekspertskog tima iz Austrije, žičaru u Gracu, koja funkcioniše po principu lifta u brdu, obišli su članovi nacionalnog tima, kako bi se upoznali sa načinom i tehnikom njenog korišćenja, jer će se ona koristiti kao model za žičaru u Kotoru. Žičara Kotor–Lovćen-Cetinje pruža jedinstvenu ponudu i biće najveća i najduža na Jadranu, jedina na svijetu koja povezuje dva grada. Istovremeno, ova žičara omogućiće nevjerovatan pogled na more, zaliv, obalu i zaleđe Crne Gore, koja će biti jedinstvena i po svojoj turističkoj ponudi, kako za domaće tako i za strane goste, sa posebnim akcentom na uživanje u putovanju sa nivoa mora do 1657 metara visokog Lovćena - kazao je Bogdanović.
Prema njegovom mišljenju, žičara do Lovćena ne samo da će predstavljati centralni projekat za područje Bokokotorskog zaliva, već i za državu Crnu Goru.
- Od polazne stanice Dub iz Kotora do Ivanovih korita, pa do Cetinja, planirane su najsavremenije gondole (kabine) za osam do deset osoba, ukupno 80 do 90 komada, transportnog kapaciteta od 1.200 do 1.400 osoba na sat. Trasa od Kotora do Ivanovih korita i Cetinja biće dugačka 15 kilometara i trebaće 43 minuta da stignete od Kotora do Cetinja preko Lovćena. Zasebno posmatrano, od Kotora do Lovćena dužina trase biće 7,6 km i prelaziće se za 22 minuta, a za trasu od Lovćena do Cetinja biće potreban 21 minut, na njenoj ukupnoj dužini od 7,4 km. Prihodi od žičare sa povećanjem broja gostiju od 150.000 iznosiće, na relaciji Kotora-Lovćen dva miliona eura, a od Lovćena do Cetinja 2,3 miliona - procjenjuje Bogdanović.
On dodaje da će se žičarom značajno relaksirati saobraćaj od primorja do Cetinja koje će, u suštini, postati primorski grad, a dobiće se i neviđena atrakcija, najduža i najljepša žičara na Jadranu.
Realizacija čitavog projekta od Kotora do Lovćena i Cetinja i izgradnja žičare koštaće oko 32 miliona eura, a planira se i dodatna infrastruktura, pošto žičara sama po sebi nije dovoljna. Bogdanović kaže da kada je u pitanju finansijska konstrukcija, neće biti nikavih problema, jer su zainteresovane svjetske i domaće banke, s obzirom na to da se radi o veoma isplativom projektu.
- Smatra se da se jedan ovakav projekat najbolje može finansirati i implementirati na osnovu modela privatno-javnog partnerstva. U tom smislu, strukturu vlasništva bi činila država sa trećinom vlasništva, trećina bi pripala opštinama Kotor i Cetinje i NP “Lovćen”, preostala trećina bila bi privatno vlasništvo - kazao je Bogdanović.
D.J.
Dnevni list "Vijesti", 07.11.2008.
VELIKO INTERESOVANJE ZA GRADNJU ŽIČARE OD PRIJESTONICE DO KOTORA, PRVI PUTNICI KRAJEM NAREDNE GODINE
Cetinje – Žičara koja povezuje dva grada, jedina tog tipa u svijetu, na relaciji Cetinje- Lovćen–Kotor, trebalo bi da bude završena do kraja naredne godine - potvrdio je „Vijestima“ predsjednik Nacionalnog tima projekta „Žičara“ Aleksandar Bogdanović.
On podsjeća da se u ovakav projekat krenulo na inicijativu predsjednika Crne Gore Filipa Vujanovića, dok je predfizibiliti studiju za projekat žičare uradila Austrijska agencija za razvoj, a novac dala Vlada Austrija.
- Konačna studija izvodljivosti za žičaru od Kotora do Lovćena, kao i studija za lift u brdu od Kotora do Kotorske tvrđave završena je krajem juna. Prije toga, u maju, na poziv ekspertskog tima iz Austrije, žičaru u Gracu, koja funkcioniše po principu lifta u brdu, obišli su članovi nacionalnog tima, kako bi se upoznali sa načinom i tehnikom njenog korišćenja, jer će se ona koristiti kao model za žičaru u Kotoru. Žičara Kotor–Lovćen-Cetinje pruža jedinstvenu ponudu i biće najveća i najduža na Jadranu, jedina na svijetu koja povezuje dva grada. Istovremeno, ova žičara omogućiće nevjerovatan pogled na more, zaliv, obalu i zaleđe Crne Gore, koja će biti jedinstvena i po svojoj turističkoj ponudi, kako za domaće tako i za strane goste, sa posebnim akcentom na uživanje u putovanju sa nivoa mora do 1657 metara visokog Lovćena - kazao je Bogdanović.
Prema njegovom mišljenju, žičara do Lovćena ne samo da će predstavljati centralni projekat za područje Bokokotorskog zaliva, već i za državu Crnu Goru.
- Od polazne stanice Dub iz Kotora do Ivanovih korita, pa do Cetinja, planirane su najsavremenije gondole (kabine) za osam do deset osoba, ukupno 80 do 90 komada, transportnog kapaciteta od 1.200 do 1.400 osoba na sat. Trasa od Kotora do Ivanovih korita i Cetinja biće dugačka 15 kilometara i trebaće 43 minuta da stignete od Kotora do Cetinja preko Lovćena. Zasebno posmatrano, od Kotora do Lovćena dužina trase biće 7,6 km i prelaziće se za 22 minuta, a za trasu od Lovćena do Cetinja biće potreban 21 minut, na njenoj ukupnoj dužini od 7,4 km. Prihodi od žičare sa povećanjem broja gostiju od 150.000 iznosiće, na relaciji Kotora-Lovćen dva miliona eura, a od Lovćena do Cetinja 2,3 miliona - procjenjuje Bogdanović.
On dodaje da će se žičarom značajno relaksirati saobraćaj od primorja do Cetinja koje će, u suštini, postati primorski grad, a dobiće se i neviđena atrakcija, najduža i najljepša žičara na Jadranu.
Realizacija čitavog projekta od Kotora do Lovćena i Cetinja i izgradnja žičare koštaće oko 32 miliona eura, a planira se i dodatna infrastruktura, pošto žičara sama po sebi nije dovoljna. Bogdanović kaže da kada je u pitanju finansijska konstrukcija, neće biti nikavih problema, jer su zainteresovane svjetske i domaće banke, s obzirom na to da se radi o veoma isplativom projektu.
- Smatra se da se jedan ovakav projekat najbolje može finansirati i implementirati na osnovu modela privatno-javnog partnerstva. U tom smislu, strukturu vlasništva bi činila država sa trećinom vlasništva, trećina bi pripala opštinama Kotor i Cetinje i NP “Lovćen”, preostala trećina bila bi privatno vlasništvo - kazao je Bogdanović.
D.J.
Dnevni list "Vijesti", 07.11.2008.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home